martes, 9 de marzo de 2010

Experiències bones i dolentes

Hola Bloggers!!

Avui escric per explicar algunes experiències que m'han ocurrit aquests últims dies. En primer lloc, el dijous de la setmana passada vaig començar per primera vegada a fer classe jo tota sola. Al principi em sentia molt nerviosa, sobretot perquè no tenia res preparat, però utilizant la guia del llibre es va fer un poc més fàcil. Al principi, als nins els hi pareixia un poc estrany que jo donès la classe, ja que no ho havia fet abans, però crec que els hi va agradar.
En aquests moments te vas donant conta que ser mestre no és un treball fàcil i que t'ha d'agradar molt!! Has d'estar sempre preparada per qualsevol pregunta dels nins, que són de lo més curioses, per això el mestre ha de tenir molta cultura general.

Anaven passant els dies i jo cada vegada que feia una classe em sentia amb més confiança amb jo mateixa i amb els nins. També és important realitzar alguna adaptació d'alguna activitat per fer-la més divertida. Jo per exemple a una classe de castellà els nins havien de llegir un diàleg entre un mosquit i un cocodril. Per fer-ho més divertit jo vaig treure a dos nins i havien d'interpretar els papers de mosquit i cocodril: el mosquit havia de parlar amb veu aguda i el cocodril amb veu greu. Als nins els hi va agradar molt veure als seus companys fent les interpetacions i jo em vaig riure molt.

Com vaig comentar a l'entrada anterior, m'havia preparat tres sessions de coneixement del medi. Ahir vaig realitzar l'exposició d'imatges d'animals amb el powerpoint i va ser tot un èxit. Als nins varen participar molt a l'hora de respondre a les meves preguntes.

Avui era el dia de fer el mural dels animals. La veritat es que no ha sortit com m'esperava. Els hi havia dit als nins que portessin un animal de cada tipus (granja, bosc i aquàtic), però hi havia molts que varen portar més d'un i havia d'altres que no havien portat cap. Ido, jo els hi vaig dir que havien d'escollir un animal de cada tipus cada un. Després a l'hora de col·locar-los al mural, els nins que acabaven primer de retallar els seus animals els col·locaven. Però clar mentres jo els hi demanava quin tipus d'animals eren o si eren ovipars o vivipars, ells estaven distrets retallant i la majoria no prestava atenció. Després com molts havien acabat, es varen posar en filera a la pissarra per col·locar els animals, així que els nins que estaven a la filera esperant, parlaven tota l'estona. Al final la meva tutora em va aconsellar que els fessi seure perquè prestessin atenció i més o menys ho varen fer. Amb tot el temps que haviem perdut seleccionant i col·locant els animals, al final havia nins que no donava temps que coloquessin els seus animals. Finalment els hi vaig dir que ho col·loquessin ells, perquè sabien on anaven. El mural ha quedat molt bé, encara que la forma de realitzar-ho ha sigut un poc caòtica.
Quan ha acabat la classe li he expressat el meu sentiment de decepció a la meva tutora i m'ha aconsellat que hauria d'haver fet el treball més en grup i no tant individual.

Avui ha sigut un dia un poc trist per jo, ja que l'activitat no m'ha sortit com volia, però suposc que això em servira per aprendre i per reflexionar =)

El dijous toca fer la classe a l'aula d'informatica amb la pissarra digital! Intentaré tenir algun recurs o alguna cosa preparada per si alguna cosa no va bé.

Si algú vol expressar una proposta de millora per el mural les acceptaré encantada!!

Salutacions!!!


Nerea

No hay comentarios:

Publicar un comentario