sábado, 6 de marzo de 2010

Preparació de 3 sessions per la última setmana

Hola a tots i totes!!

A les entrades anteriors vaig comentar que intentaria explicar el que faig cada dia a l'escola, però com tots els practicants sabem, no tenim molt de temps ja que hem de començar a fer la memòria. Així que he decidit escriure les coses més relevants.

En primer lloc vull dir que en les 2 primeres setmanes he estat observant molt minuciosament tot el que feia la mestra i quin efecte tenia en els alumnes i he estat reflexionant com s'hauria pogut millorar. A la tercera setmana, però, tant les meves tutores com jo pensavem que ja era hora de començar a intervindre un poc. Així que vaig decidir programar 3 sessions d'una assignatura a triar (en aquest cas Coneixement del Medi) i donar un tema sense utilitzar el llibre, el qual es una excepció, ja que sempre s'utilitza el llibre. En la primera sessió he preparat una introducció del tema (animals de granja, animals de bosc i animals aquàtics) utilitzant el projector per mostrar imatges als nins, així es complementará la paraula amb la imatge.
En la segona sessió he preparat un mural on es fan 3 divisions segons els tipus d'animals i després dos divisions dintre de cada grup. Perquè ho entengueu millor adjuntaré una imatge:



Els nons hauran de portar imatges d'animals de cada tipus de casa que estiguin a revistes, a Internet o dibuixats per ells i hauran de col·locar el seu animal on correspon.

La tercera activitat es realitzarà a l'aula d'informàtica. Jo faré ús de la pissarra digital (abans haurè d'aprendre a utilitzar-la) i els nins realitzaran activitats als seus ordinadors i en determinats jocs els faran a la pissarra digital. Així utilitzem les noves tecnologies per aprendre.

Durant aquestes 3 sessions els nins aconseguiran els mateixos objectius i adquiriran els mateixos coneixements, que si utilitzassin el llibre.

Esperc que us hagin agradat les sessions i s'accepten comentaris!!

Salutacions!

No hay comentarios:

Publicar un comentario